Az államilag akkreditált nyelvvizsgát tevő nyelvtanulók száma 2021. május végére várhatóan megközelíti a 60.000 főt. Ez mintegy 65%-os növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, vagyis idén a járványhelyzet nem volt érdemi hatással a vizsgázókedvre. A nyelvvizsga nélkül egyetemet végzők továbbra is magas száma mögött más okok állnak. A Nyelvtudásért Egyesület felmérése [ >> ]
Hírek
A Felnőttképzési törvény miatt az Adatvédelmi Hivatalhoz és az Ombudsmanhoz fordult a Nyelvtudásért Egyesület
(Sep 18, 2020)
A súlyos adatvédelmi és személyiségi jogi problémák miatt az Egyesület kezdeményezte a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál az FKTV adatvédelmi felülvizsgálatát, majd ezt követően közérdekű bejelentésben kérte fel az Alapvető Jogok Biztosát az utólagos normakontroll eljárás kezdeményezésére az Alkotmánybíróság előtt. [ >> ]
Mit jelent az új Felnőttképzési törvény a magánórát adó tanároknak?
(Aug 28, 2020)
2020 szeptember 1-től hatályosak az új felnőttképzési törvény előírásai, ami nehezen meghozható döntés elé állít rengeteg magántanárt. A Nyelvtudásért Egyesületet is sokan keresték meg kérdéseikkel, igyekeztünk tehát utánajárni. Az alábbiakban a jogszabályi bikkfanyelvet kerülve igyekszünk összefoglalni a magántanárok számára legfontosabb következményeket. Bár formálisan az új sza [ >> ]
Egyesületünk beadványa az iTolc nyelvvizsgák állami akkreditációjával kapcsolatosan
(May 27, 2019)
Üdvözlendő, hogy új, számítógépen letehető vizsgával bővült a Magyarországon államilag akkreditált vizsgák választéka. Ugyanakkor számos megkeresés érkezett az Egyesület tagsága részéről ezzel kapcsolatosan - olyan kérdések, amelyek az új vizsgarendszer működési gyakorlatára és a jelenleg érvényes szabályozással való összeegyeztethetőségére vonatkoznak. Mivel ez az ügy a teljes tagsá [ >> ]
Egyesületünk szakmai állásfoglalása a NAT-tervezet idegen nyelvek oktatására vonatkozó fejezetéről
(Oct 26, 2018)
Jelentős pozitívum, hogy a Nemzeti Alaptanterv (NAT) tervezetének szempontrendszerében a korábbinál nagyobb súllyal jelenik meg az élményközpontúság, a tevékenységalapú tanítás, a kooperatív tanulás, továbbá az ön- és társértékelés. Ezek következetes alkalmazásához, a pedagógiai munkát hosszú távon meghatározó sarokdokumentumként fontos, hogy a végleges v [ >> ]
Az Oxford Oktatási Központ Erasmus+ projectjének tapasztalatai a nyelvoktatásban
(Oct 26, 2017)
AZ Oxford Oktatási Központ 2016-ban „Az EU igényeinek és követelményeinek megfelelő hatékony nyelvoktatás általános és egyéb szakterületeken” címmel sikeresen pályázott a Tempushoz, lehetővé téve ezzel az iskolának a fejlődést egyéni tanári és intézményi szinten is. A célok között szerepelt a gyakorlatban már jól bevált módszertani ismeretek megszerzése, a nyelvtanárok nyelvi is [ >> ]